lördag 19 juni 2010

Upp klockan fem...

I morgon är det dags att mönstra på inför sommarens jobb på min favorit båt.

Alla tester är klara och fick t.o.m. ett friskintyg som gäller i två år!!! Det trodde jag inte. Men som tur var så hade jag inte den lilla ettriga stockholmskan Birgitta som sköterska utan en mycket lugnare som heter Gerd.
Även en annan läkare med.

Snart dags att natta sig då man skall ta Stena Express (Carisma) i morgon kl 7.15.

Väskorna är packade med uniformen och en massa annat som man inte kan vara utan. T.ex. datorn. Tack och lov är båten uppkopplad på hytten nu förtiden.

Skall bli kul att träffa alla och i morgon startar jag med röd vakt, och på tisdag kommer de gröna...min hemma vakt. Jag har jobbat mest med dom.

För dem som inte är i branchen så jobbar ett lag medans ett lag är ledigt. På stenaspråk kallas dom för röd och grön vakt.

Får se om det finns något kul att blogga om i veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar