torsdag 1 juli 2010

En återblick..

Innan jag kunde gå på Stena Saga och arbeta så var jag tvungen att skaffa mig ett friskintyg för sjöfolk. Ett papper som alla måste ha med sig ombord när man skall arbeta på ett fartyg.
Det gick som en dans och jag fick som alla andra två år på friskintyget.

Men först var jag tvungen att ha ett Stena ID kort. Detta kort ger mig tillgång att komma ombord och att kunna logga in i min kassa i Tax - Free butiken. Utan kortet kan man inte jobba. Även detta gick fort hos Marianne Adolfsson på kontoret. Jag passade även på att hämta min biljett för att kunna åka ut med Stena Carisma. Smidigt men personen som hade skrivit ut biljetten hade glömt att sätta mitt namn på den. Jag säger inte vem. Det löste sig med att jag fick gå till kassan och hämta en nu. Men irriterande när man är trött klockan halv sju på morgonen.



Efter jag hade hämtat mina kort och biljetter plus ett besök på Feelgood, för intyget, var det dags att hämta uniformen. Då det verkar som alla är små och nätta i bolaget så fick jag problem med kläderna!

Jag fick ta dom största storlekarna dom hade och det innebar att jag fick byxor som var en 30 cm för långa.
Tack mamma, som la upp dom för mig.

Allt klart för att börja jobba!

Fortsättning följer....

TJÄNA PENGAR NÄR DU SURFAR!

GRATIS TRAFIK TILL DIN BLOGG ELLER HEMSIDA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar